<-- vissza a cikkekhez (westendtekerem.hu)

A laikusok számára persze igen, ám sokan nem tudják, hogy rengeteg változata van a kerékpároknak. Kisokosunk erre próbál meg rávilágítani, nagyon nagy vonalakban. A különbségek lényegi kérdése természetesen az, hogy mire kívánjuk használni a kerékpárt.
Az ún. cross country a leghagyományosabb modell, mind közül. Strapabíró hegyi kerékpár, mely a városi borításon is megállja a helyét. Van azonban egy minimálisan továbbfejlesztett változata, melyet összteleszkóppal láttak el, a jobb minőség miatt. Sokan nem próbálnák ki azonban a downhill elnevezésű bringákat, mely erdei, extrém biciklizésre lett megalkotva – szintén a cross country sémájára . A downhill specifikussága abban rejlik, hogy a lankás vidék miatt kialakított rugózása, rendkívül nagy, így kerülve el a gyakori felborulásokat. Sokkal barátságosabb kategóriának mondhatók a városi kerékpárok, mely egyedül az aszfaltra nem kényesek. Ez árukon is meglátszik – nem nagy pénzügyi beruházás, ha az ember biciklivel kíván közlekedni, napi szinten.
A trükkbringák nagyágyúi a trial és a BMX. Alacsony vázvezetésének köszönhetően könnyedén lehet rajta pörögni, vele pörögni, a bátrabbak pedig mondhatnák, hogy alatta pörögni. Mind a trial, mind a BMX népszerű a fiatalok körében, amikor az extrém sportokkal való ismerkedés, szinte kötelező kategória a kamaszkorban. A hosszú utak királya azonban nem más, mint az országúti kerékpár, a maga strapabíróságával, profizmusával. Egyes országúti modelleknek – persze csak egy tehetséges kerékpározóval a tetején – 80 km/h is lehet a végsebessége.
Ha utóbbi kategóriából szeretne sokat látni, április 22-én a WestEnd előtt a helye, hogy tanúja lehessen a V4 kerékpárverseny elrajtolásának.

 

<<<vissza